20 % úspěchu je talent, 80 % píle

Trochu fotím. Hlavně reportáže z koncertů, ale zkoušel jsem ledacos. A taky mám svý oblíbený fotografy. V aktu je to Saudek, Newton, Drtikol, Kern (ten co dělal dvě videa pro Sonic Youth). A v reportáži mne dost baví a bavil Šibík.

Veselovský s ním teď dělal moc pěknej rozhovor. Šibík v něm říká kouzelnou a vlastně ani ne moc překvapivou věc:

80 % mýho úspěchu je v tom, že jsem tak moc fotil, byl všude kde jsem měl být. Cvakal a cvakal a cvakal a jo, nějak jsem u toho přemejšlel. Maximálně 20 % je něco jako talent a jen tak mimochodem, já sám toho talentu moc nemám.

Tohle je, myslím, hodně klíčový. Ta píle, to věnování se dané problematice. Neustálý zdokonalování se, hledání a nacházení. Cvičení se a nepřestávání v tom. Jet v nějakém flow které začne fungovat a nést své plody jen proto, že je to to flow.

Vlastně všechno chce vytrvalost a nepřestávat. V tom je klíč. A když chci něčeho dosáhnout, dosáhnu toho. Ať už v jakýmkoliv oboru. Jen je tomu potřeba věnovat ten čas a úsilí. Protože, na druhou stranu, když tomu to úsilí nevěnuju, tak mi o to přece ani moc nejde.

Komentáře

Oblíbené příspěvky