I ta nejlepší zeď na světě si zasluhuje, aby byla zbourána

Jsem pověstnej tím, že nic nevyhazuju. Že nic nechci ničit. V tomhle se ve mně snoubí archetyp sběratele a úcta k věcem, který vznikly a daly někomu nějakou práci.

A tak mám doma muzeum a leckomu by to hodně vadilo a nemohl se mnou žít pod jednou střechou. A když v Český spořitelně ten mezulán Filip Zeman vyhazoval všechny trofeje, které přímé bankovnictví v době, kdy mu nešéfoval, dostalo (ty křišťálový lupy, diplomy, a tak), tak jsem si je vzal domů. Mám je tu. Jednak mi to od něj přišlo neuctivý a dementní, jednak to byla škoda.

A teď, zase s Orwellem jsem narazil na tuhle větu a vlastně s ním nesouhlasím.

I ta nejlepší zeď na světě si zasluhuje, aby byla zbourána, pokud obklopuje koncentrační tábor.

Myslím, že koncentrák je potřeba zrušit a osvobodit. Ale ta zeď, ta lze využít k něčemu jinýmu. Užitečnýmu. Vlastně si myslím, že všechno lze využít k něčemu užitečnýmu.

Komentáře

Oblíbené příspěvky