Dovolená den II.

Ráno prší a ten krásnej den co tu byl včera je najednou pryč. Babí léto zmizelo a je sychravo, mokro a větší zima. Ale to nám nevadí, ve Valticích je festival čokolády a pak se chceme mrknout do Rakouska.

Kolem desátý jsme ve Valticích na zámku a v čokoládovém ráji trávíme tři a možná i víc hodin. Ochutnáváme všechno možné, jedna čokoládá lepší než druhá a nijak se neuskromňujeme.

Pak je tu vystooupení pana balónkáře, kterej učí dělat děti pejska a je asi slavnej, říká, že byl na Nově a leckde jinde. Na závěr udělá tříbarevného tučňáka, kterého ve složitém souboji končícím střihnutím kámen / nůžky / papír vyhrává Ondra.

Před zámkem ještě nejde nenechat se Alici kolotočit na historickém ručně ovládaném kolotoči na kliku.

Chystáme se pryč, do Rakouska, ale ještě se jdeme podívat na kostel a objevíme zemědělské muzeum. Paní muzejnice říká - pojďte se podívat, dnes je to tu zdarma, tak jdeme.

Nikdy by mne nenapadlo jít do zemědělského muzea a to je škoda. Je to tu boží. Živý ryby, vycpaný zvířata, ke všemu audio (takže ti ptáci tu zpívaj) a různý další audio / vizuální vychtávky, soutěže, úkoly, kvízy, hologram kterej popisuje, jak se dělá víno. Prostě moderní muzeum v dobrym slova smyslu. Všichni jsme nadšení a trávíme tu spoustu času a nakonec ještě vyrábíme dýni na kolíčku.

Je dost hodin, před třetí a tak kašleme na Rakousko (za chvíli je tma) a jedeme k jeskyni Na Turoldu a byla to skvělá volba.

Jsme tu poslední na prohlídku v 16:00, do jeskyně jdeme sami my čtyři s průvodkyní a uvnitř jsme hodinu. Vše si krásně prohládneme, vidíme dva spící netopýry, spustím poplach když fotím z blízka mamutí stoličku.

Všem se nám to fakt hodně líbilo a i Alice je z jeskyně nadšená.

Pak už domů a večeře, já ještě krásné skoro šestikilometrové kolečko po Mikulově, jeden z nejlepších letošních běhů vůbec.

A pak to včerejší Víno a karty a tak. Krásná odpočinková dovolená. Užíváme si to.