Rekapitulace roku 2019

Byl to zase rychlejší rok se spoustou novejch věcí a novejch zážitků. Příjemnejch i těch druhejch. Začal jsem pracovat ve Slevomatu, začal jsem si psát blog, otevřely se mi nějaký dveře, který mi ukazujou další nový rozměry. Tak asi v kostce.

A co jinak?

Přečetl jsem jen 48 knih. A to do nich počítám i 4 Kulihrášky. Na čtení bylo míň času, z několika důvodů. Hodně práce a pak jsem začal číst anglicky. Celkem 5 knih a to mi jde mnohem pomalejc a i ten Orwell a jeho eseje mi nešly tak rychle, to jsem potřeboval víc vstřebávat. A tohle jsou ty všechny přečtený knihy a když se v tom tagu mění letopočet, jsou tam vidět i předchozí roky.

A tohle je top 5 z toho co jsem přečetl.Strašně moc dobrý věci. Hrozně doporučuju.

1. Haruki Murakami - Kronika ptáčka na klíček
2. Emil Hakl - Umina verze
3. Jáchym Topol - Chladnou zemí
4. Nick Drnaso - Sabrina
5. Jan Novák a Jaromír 99 - Zatím dobrý

S hudbou to byl taky krásně silnej rok. Nick Cave v Berlíně a jeho povídání a hraní, jeho nová deska, Zvíře tak silný jak jsem si neuměl představit. Vedle toho vidím, jak jsem konzervativnější a jak mnohem víc sahám k prověřenejm věcem a nehoním se za novejma objevama. Ty si musí najít mně. I tak toho vůbec nezvládám tolik uposlouchat a i proto se teď programově vracím ke starejm deskám a poeštím si je. Z vinylů a cédéček. Jako postaru. S tím jsem začal nedávno a těch pár, ke kterejm jsem se vrátil je tady

A TOP10 toho co v roce 2019 vyšlo je zde:

1. Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen
2. Kim Gordon - No Home Record
3. Mick Harvey, Christopher Richard Barker - A Secret Hidden Message
4. Leonard Cohen - Thanks for the Dance
5. Marika Hackman - Any Human Friend
6. Swans - Leaving Meaning
7. Elbow - Giants of All Sizes
8. Bon Iver - i,i
9. Thom Yorke - Anima
10. The Young Gods – Data Mirage Tangram

A na tuzemský scéně tohle:

1. Zvíře jménem Podzim - Září
2. Vladimír Mišík - Jednou tě potkám
3. Kafka Band - Amerika
4. Beata Hlavenková - Sně
5. Aid Kid - Cinematographer's Journal
6. Cermaque - Zastávka v čase
7. Filip Topol - Nebe je zatažený
8. Zajiček, Acher, Nejtek - Svobodná Místa
9. Lazer Viking - Drag
10. Hm.. - Nevadí

Nejlepším zážitkem roku se pak stává setkání s Pietrem v Itálii. Ale to je dlouhej příběh, ten si nechám na zejtra. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky