Poprvé ve Starbucks

Dnes jsem měl jedno jednání. Mimo práci. A shoda okolností nás zavála do Starbucks. Místa, který je mi podezřelý. Nechápu, proč do něj lidi chodí. Jakou má přidanou hodnotu. Nikdy jsem tu nebyl.

Stojím frontu, ptám se fakt milý obsluhy (že by důvod, proč sem chodit?) "Dobrý den, umíte tady udělat černej čaj?" a slečna s úsměvem říká, "umíme. A chcete Earl Gray nebo English Breakfest" a já vybírám ten bez příchuti. A ptá se jestli citron a já povídám, že ne. Jen voda a čaj. A na otázku zda mlíko říkám, že to už vůbec ne.

Ukazuje mi hrnky. Krásný velký hrnky včetně půllitráku což mne zase mile těší. Vybírám ten největší a dostávám dva pytlíky čaje a hrnek horký vody. Za devadesát korun to není úplně zadarmo, ale jsem mile překvapenej. Čekal jsem, že čaj tu vůbec nebude a když jo, tak standardní velikost hrnku.

Platím kartou, na otázku jestli chci účtenku říkám, že ne.

A pak probíhá to jednání, bavíme se a když jsme v nejlepším, přichází ta milá slečna a říká, "jé, promiňte, já si toho nevšimla. Vaše účtenka je výherní. Znáte to?" "Neznám," odpovídám po pravdě a doplňuju, že jsem tu dnes poprvé. A tak dostanu účtenku a mám vyplnit nějakej výzkum a čaj najednou stojí jen 50 korun, protože mám přijít ještě jednou pro další zadarmo.

A tak by mně jen zajímalo. Tohle je trik, kterým si chtějí zaháčkovat nový zákatzníky (protože ne, tohle není moje parketa ani šálek kávy, sem chodit normálně nebudu) a vybudovat pravidelný rituál? Nebo je to náhoda (který neexistujou) a fakt mám něco jako štěstí a nestává se to tak často.

Ať tak nebo ještě úplně jinak, ten zážitek byl zajímavej a stál za to. A jo, půjdou sem ještě jednou pro svou výhgru a pak ne, každopádně to byla další hezká nová příchuť života, kterou jsem dnes ochutnal.


Komentáře

Oblíbené příspěvky