Po třech tejdnech v práci

Dýl než tři tejdny pracuju z domova. A je to peklo. Děti tu zlobí, nemám pohodlnou židli, jsem od rána do večere zavřenej v malý pracovně a někdy strávím i osm hodin na videokonferencích. Začínám tu u toho dělat to, co normálně nemám rád, multitaskovat (a ne, nejsem v tom dobrej) a z konference odpovídat na maily nebo instantní zprávy. Prostě to, co mi jindy na běžnejch poradách vadí, když někdo jinej dělá a nevěnuje se naplno těm lidem, který tam přišli a snaží se okolí něco předat.

Dneska jsem potřeboval jet do práce. Podepsat nějaký papíry. Stavit se na poště.

Ta budova tam pořád stojí, do Karlína jezdí prázdný tramvaje a ulice taky moc lidma nepřekypujou. To město působí tak trochu zdravěji a tak trochu jako po apokalypse. Což se nevylučuje.

A v tý budově jsou pořád kanceláře a pracuje se tam, fakt, mnohem líp než doma. Už jen mentální nastavení toho "tady se pracuje" člověka vybudí k lepším výkonům. I ta cesta, která jasně říká: hele, teď se stáváš zaměstnancem a budeš se věnovat práci. A teď se zase stáváš civilistou a budeš doma. I ta cesta tomu všemu pomáhá. Tyhlety běžný živitní rituály, o který jsme přišli až v týhle době ukazují, že nejsou zbytečný.

A v tramavaji jsem si zas po dlouhý době krásně četl knížku. Tak pěkně, jako v tramvaji mi to jinde nejde.

Takže bych to vlastně doporučoval každýmu. Po několika dnech porušit homeoffice. Myslím, že to pomáhá.


Komentáře

  1. O krase techto dojizdecich ritualu, kdy se z civilistu stavaji zamestnanci a naopak moc hezky pise Roald Dahl na zacatku svoji povidky The Galloping Foxley. Vystiznost toho popisu te urcite zahreje. Taky jsem nez zacala korona vic jak pul roku dojizdel 40 minut do prace tramvaji a 40 minut zpet a moc si tento cas uzival, protoze to pravidelne kazdy den byl cas, kdy jsem cetl. Coz ted tolik doma nedelam. Povidku od R. Dahla jsem aspon anglicky nasel online zde, tak zkus treba ten zacatek, az se ti bude chtit: https://lingualeo.com/ru/jungle/galloping-foxley-by-roald-dahl-512927

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky