To, že tu informaci máš neznamená, že ji musíš použít

Radek mi daroval roční přístup do Mastrclass a jo, už jsem to tu zmiňoval. A jsem tím pohlcen. Je to tak strašně moc dobře udělaný, tak poutavý a dynamický a tak strašně moc mne to baví. Fakt. A těžko vysvětlit tomu, kdo to nepoznal, jak strašně prima videa to jsou. Jak je to naplňující a jak u toho člověk nemá pocit promarněnýho času.

Jsem asi ve 2/3 kurzu Dana Browna o tom jak psát thrillery. A možná mne baví tolik i protro, že vlastně dost hezky shrnuje i to, co si myslím a co jsem přirozeně okoukal už při psaní recenzí, ale i svejch povídek a větších celků.

Jsou to krásný rady a hodně mne baví, když si uvědomuju, že spoustu toho, co Brown učí a říká přirozeně používám. 

Co mi ale moc nejde je tahle důležitá věc, kterou už jsem mockrát někde slyšel v mnoha oborech a v životě jako takovým a asi tu mám velkou možnost v tom, jak se posouvat.

Brown popisuje, jak je nutný si udělat research a dobře se seznámit s tématem, místem, dobou, ... o který člověk píše. Jak je dobrý sbírat řadu informací a fakt a pocitů a dojmů a nálad. A když jich má člověk stovky, začnou mu některé do sebe zapadat a pomáhat příběhu, který tvoří. 

A jak je zásadní použít jen ty, které tomu příběhu pomáhají. Bez nichž by se neobešel. A jak je důležité zahodit i zajímavé a třeba překvapivé myšlenky nebo zjištění, která ale nehrajou pro ten příběh samý.

A tohle mi nejde. Neumím škrtat, neumím zahazovat a často jsem si uměle nastavoval recenzi nebo publicistickej článek nebo povídku jen proto, že jsem chtěl některou věc použít, protože mi přišla zajímavá, ale tomu celku nijak nepomáhala. Spíš naopak.


Komentáře

Oblíbené příspěvky