Obyčejnej neobyčejnej život

Dočítám dalšího Hrabala. Poupata. Soubor textů o úplně obyčejnejch věcech. Běžnejch každodenních zázracích.

A znovu a znovu ho obdivuju. Čeho všeho si všimnul. Co všechno mu stojí za těch pár slov. 

Knihu doplňujou Boudníkovy grafiky a tam je to to stejný. Zase schopnost a talent hledat krásu a něco posvátnýho v úplně obyčejnejch věcech.

Moc mi to sedne k tomu, jak teď pozoruju svět. Koukám se do oblak, na střechy domů, na detaily, kterých jsem si v ulicích nikdy nevšímal a jsem jima unešen. A nedokážu to nadšení dál předat, tak jako Hrabal nebo Boudník. Ale strašně moc jim rozumím.

A na jednu stranu je mi to líto. Že možná vidím něco víc než ostatní. Že se dojímám nad věcmi, kolem kterých ostatní chodí. Ale jsem rád, že to mám.

Komentáře

Oblíbené příspěvky