Šamani kolem nás

Už hodně dávno, někde na střední, mne zajímal šamanismus. Pár knih na to téma jsem přečetl. A pak jsem si užíval prvky šamanských rituálů v našem roverském kmenu (kde jsem byl shodou okolností šamanem) nebo s indiány z ligy lesní moudrosti.

Ale už v té době, jsem přesně to rituální spojení začal vnímat na koncertech. To co mne na té hudbě vždycky tolik přitahovalo, byly stavy, kam mne charismaticčtí muzikanti dostali. Neuměl to každej, nebylo to vždycky, ale když se to povedlo u Doors, Wanastowejch Vjecý, Levellers, Sonic Youth, Lenky Dusilový, Trabandu nebo Nicka Cavea, bylo to nádherný.

A dodnes je to moje šamanský dotknutí nejsnadněji realizovatelný právě s muzikou.

Včera jsem byl na Zvířeti. A ve čtyřech písních jsem tam zas byl. Někde daleko propojenej s tím, co mi do žil nalejvá energii a do duše klid. Při Zářící, Vlčím srdci, Neděli (v tý kurva silný gradaci) a Dobrý večer. A Andulce vlastně.

Strašně moc mi to pomáhá. A dává. Díky.





Komentáře

Oblíbené příspěvky