Bezcitný argumenty

Přečetl jsem dnes pátej díl Transmetropolitanu. Nekorektního komiksu od Warrena Ellise o politický špíně odněkud z perverzní budoucnosti.

Tentokrát to bylo o rasově motivovaný vraždě, kterou policie kryla, ale Spider Jerusalem, novinářskej dobytek, kterej se ničeho neštítí, rozehraje kolem toho takovou hru, až vyprovokuje brutální policejní masakr v celém městě.

A tak si říkám, kam až může novinář zajít. Je povoleno nebo je dokonce jeho povinnost pustit ven zprávu, ktrerá obrátí život / politický uskupení / cokoliv naruby? Má novinář právo nebo povinnost zásadně ovlivňovat svět jenom tím, že někde řekne pravdu. A co když to stovky lidí za něj odnesou. Co když svým článkem rozpoutá občanskou válku nebo ekologickou katastrofu nebo státní převrat?

Vždycky jsem si myslel, že pravda je nejvíc a neoddiskutovatelně správně je ji kdykoliv a jakkoliv použít. Teď mi spíš přijde, že trocha taktiky a mlžení možná není na škodu. Že je potřeba koukat dál a bejt si vědom, co moje pravda může vyvolat. Nepoužít pravdu jako nástroj manipulace.

A teda - měl jsem tu i jeden konkrétní aktuální příklad, ale nakonec ho cenzuruju a dávám pryč. Protože se mi vůbec nelíbí. Asi jsem teď pod vlivem toho nekorektního perverzáka Spidera Jerusalema, a napadají mne fakt hrůzostrašný a bezcitný a sobecký a nesolidární argumenty.

Komentáře

Oblíbené příspěvky